"Výsledky tohto pilotného projektu potvrdili, že pokiaľ ide o
prevádzkový výkon, náklady, emisie vozidiel a vplyv na rozvodnú sieť,
nákladné elektrické vozidlá (EV) ponúkajú prevádzkovo konkurencieschopnú
a ekologickejšiu alternatívu k dieselovým dodávkam. Konkrétne dodávky
Voltia spotrebovali podstatne menej energie na kilometer ako dieselové a
malé EV. V porovnaní s malými EV mali tiež priaznivé hodnotenie z
hľadiska najazdenej vzdialenosti a produktivity," uviedol Šafránek.
Testované boli vozidlá Nissan Voltia eNV200, čo je prvá generácia
dodávky, modifikovaný eNV2000 - Nissan Vic-Young a BD Auto eDucato.
Proti nim stáli dodávkové vozidlá s dieselovým motorom. Porovnávali sa
environmentálne emisie, dojazd, spotrebovaná energia a ďalšie
ukazovatele. V uvedenom projekte bolo testovaných 26 skúšobných
vozidiel.
Podľa výsledkov testu boli celkové náklady na elektrickú energiu na
nabíjanie skúšobných dodávok o 75 % nižšie ako náklady na palivo na
prevádzku ich dieselových ekvivalentov, pričom testovaná Voltia
spotrebovala päťkrát menej energie na kilometer ako jej dieselové
ekvivalenty. V porovnaní s malými EV mala priaznivé hodnotenie z
hľadiska najazdenej vzdialenosti a produktivity. Testované elektrické
vozidlá najazdili týždenne v priemere o 20 % viac ako malé skúšobné EV
a zo všetkých skúšobných elektromobilov najazdila Voltia najväčšiu
vzdialenosť.
V januári podpísala spoločnosť Voltia zmluvu s Bevan Group, jednou z
troch hlavných britských firiem zaoberajúcich sa prestavbou automobilov.
Dodávky Voltia sa tak vyrábajú v troch krajinách, a to na Slovensku, vo
Francúzsku a tiež aj vo Veľkej Británii. Spoločnosť Bevan Group vyrobí
týždenne vo svojich závodoch vo Wednesbury, Halesowen a Oldbury viac ako
60 karosérií úžitkových vozidiel. Na základe licencie bude vyrábať a
predávať slovenské elektrické dodávky na území Veľkej Británie a Írska.